Scooteren naar de mooiste plekjes op Bali - KleineWereldreiziger.nl
arrow_drop_up arrow_drop_down
7 mei 2019

Scooteren naar de mooiste plekjes op Bali

Bali, tegenwoordig een enorm druk eiland waar je je op de populaire plaatsen nauwelijks met een auto kan verplaatsen. Wij kiezen er daarom bij korte stukken voor om een scooter te huren. Hiermee kom je, ook op populaire plaatsen zoals Canggu, op rustige en mooie plekjes.

Leuke bezienswaardigheden op Bali met de scooter

De kosten voor een scooter op Bali zijn rond de 80.000 Ruphia (€ 5 euro) per dag. Afhankelijk van het soort scooter dat je huurt natuurlijk, het is handig om voor een automaat te kiezen. Ben je voor het eerst op Bali? Dan is het wellicht slim om je scooter via een reisagent te huren, dan weet je dat je met een betrouwbare partij in zee gaat. Wij ondernamen een scootertochtje in de omgeving van Canggu. Je hebt hier naast de drukke stranden van Batu Bolong en Echo beach ook een rustig strand Pantai Munggu waar gekleurde vissersboten liggen. Geen mooi strand met zwart zand, maar wel minder toeristisch. Hier maakten we een korte wandeling. Er is eventueel ook een restaurantje aanwezig waar je wat kan drinken en eten.

Pantai Munggu strand met vissersboten

Heerlijke rust op Pantai Munggu strand met haar gekleurde vissersboten

Na de wandeling reden we verder langs een paleis met gouden dak. In het Bajra Siddhi Palace, wat al in de verte te zien is, zit een guesthouse. Hier woont ook een priester die je van vervelende kwalen kan genezen. Onderweg kwamen we nog typisch Balinese tempels tegen die niet door toeristen bezocht worden, maar waar je wel op gepaste wijze, dus armen en benen bedekt een kijkje kan nemen. Als je geluk hebt is er een ceremonie bezig of zijn er mensen aan het bidden. Over rustige weggetjes reden we verder langs groene akkers met groeten, fruit en rijst. Een heerlijk spontaan ritje in de omgeving van Canggu waarbij we zelf bepaalden of we links of rechtsaf gingen en waar we wilden stoppen om wat te bekijken of te wandelen.

Leuke strandjes op Bali met kinderen

Voor de leukste strandjes op Bali moet je echt van de gebaande paden gaan

Hippe restaurants voor heerlijk eten met kids

Onderweg zijn vele gezellige en hippe restaurantjes op dit stukje van Bali. Wij begonnen de dag met een ontbijt van vers fruit en yoghurt bij El Passo. Een klein restaurantje met uitzicht over een rijst veld.

Fruit en yoghurt bij El Passo Bali

Breakfast time: fruit en yoghurt bij El Passo Bali

’s Middags lunchen wij bij Milu by Nook. Een wat groter restaurant met zeer uitgebreide kaart van Aziatische tot Westerse gerechten ook met uitzicht op een groen rijst veld.

Restaurant Old Mans Bali

Heerlijk lunchen bij Milu by Nook: aanrader!

Maar er is voor elk wat wils veel meer te vinden in de omgeving. Wij gaan bijvoorbeeld ook graag naar een Warung. Dat zijn restaurants waar de verschillende gerechten in de vitrine te zien zijn en je zelf kan kiezen wat je wilt. Er wordt warme witte of gele rijst voor je opgeschept en zelf wijs je aan wat en hoeveel je erbij wilt hebben. Hier eet je vers met een heel gezin voor nog geen € 10 inclusief een drankje.

Na de zonsondergang gaan we graag naar Oldmans…

Na het tochtje is het tijd om te relaxen op het strand. Wij zitten graag bij Batu Bolong, waar we ligbedden en een surfboard huren. Aan het eind van de dag gaan we vaak naar het populaire en gezellige restaurant Old Mans. Van daaruit is het twee minuten rijden naar ons hotel. Wat een heerlijke dag was dit!

Over de schrijver
Ik ben Angreni. Ik vind het leuk om zoveel mogelijk stempels en visa te verzamelen in mijn paspoort. Vanuit mijn passie voor reizen ben ik blogger bij Kleine Wereldreiziger geworden. Vroeger reisde ik samen met mijn vriend en inmiddels hebben we het reisvirus doorgegeven aan onze dochter (2009) die we vanaf haar geboorte al overal mee naartoe nemen. En zelfs daarvoor al! We kwamen er namelijk achter dat ik zwanger was één dag voor we aan de Transsyberië Express begonnen :smile: De eerste drie jaar bleven we redelijk dichtbij huis en kwamen we niet verder dan Europa, maar daarna zijn we begonnen aan roadtrips door Maleisië, Amerika, Vietnam, Cuba, Indonesië, Myanmar, Thailand en Cambodja. We plannen onze reizen veelal zelf en ik merk dat ik het leuk vind om onze bijzondere ervaringen en waardevolle tips met anderen delen Online Vakantiebeurs is daar een mooi platform voor. Daarbij kan ik er zelf ook weer ideeën op doen voor nieuwe reizen. Op die manier wordt onze bucketlist eigenlijk nooit korter maar komen er steeds nieuwe bestemmingen bij. Iemand zei ooit eens tegen mij dat ik de omgekeerde vorm van 'homesickness' heb en dat vond ik eigenlijk wel toepasselijk! Vragen over onze reizen met een tiener? Mail me via info@kleinewereldreiziger.nl