Vlucht vertraagd. Wat gebeurt er nu met mijn huurauto?
Het is geen nieuws als ik vertel dat het druk is op de luchthavens deze zomer, de beelden van Schiphol kent iedereen inmiddels wel al is het gelukkig echt niet bij iedere vertrekhal een drama. Met alle drukte deze zomer op de luchthavens is er natuurlijk wel een grotere kans op vluchtvertragingen en het kan dan ook zomaar gebeuren dat je autohuurreservering aangepast moet worden. En dan denk je vast: wat een gedoe! Wat moet ik nu eigenlijk precies doen? Geen zorgen, als je bij Sunny Cars hebt geboekt dan krijg je de service die je mag verwachten. Wij werken niet voor niets exclusief samen met Sunny Cars.
Geef je vluchtnummer altijd door
Zorg dat je altijd van te voren het vluchtnummer in de autohuurreservering bij Sunny Cars zet zodat de lokale wagenparkaanbieder het kan zien als er vertraging is. Heb je méér dan 2 uur vertraging? Dan is het belangrijk dat je telefonisch contact opneemt met het noodnummer van Sunny Cars dat vermeld staat in je papieren. Sunny Cars gaat dan de huurauto voor je herbevestigen. Hang je nog in de lucht? Dan kun je natuurlijk niet bellen, maar het lokale verhuurbedrijf kan aan de hand van je vluchtnummer zien dat je vertraging hebt. Daarom is het zo ontzettend belangrijk om dit in te vullen. Als je van tevoren weet dat je meer dan 2 uur vertraging hebt dan kun je ook voordat je opstijgt bellen met het noodnummer.
Wanneer je de auto ophaalt bij een stadkantoor en er dus geen vluchtnummer bekend is dan is het ook belangrijk om contact op te nemen via het noodnummer. Vanwege het huidige tekort aan huurauto’s waar wereldwijd mee wordt gekampt is dat een prettige extra zekerheid. Gaat er toch iets mis ter plaatse bij het ophalen? Dan is Sunny Cars 24/7 te bereiken via het noodnummer en gaan ze met je mee kijken naar een oplossing.
TIP: Ik zet persoonlijk altijd de autohuur - behalve als ik fastlane heb - op een uur na aankomst van de vlucht. Dan heb ik voldoende tijd om door de paspoortcontrole en douane te gaan.
Mijn huurauto ophalen buiten openingstijden
Als je van tevoren weet dat je je huurauto buiten openingstijden ophaalt dan geef je dit aan bij je online reservering. Je krijgt dan een overzicht van kantoren die geopend zijn. Soms is een kantoor gesloten en blijft er een medewerker op je wachten of komt speciaal terug naar de vestiging. Het kan zijn dat dit extra kosten met zich meebrengt. Als je bij het reserveren van je auto géén kosten voor het ophalen van je huurauto ziet buiten openingstijden dan zijn deze er dus niet. Maar dat kan anders zijn bij de vertraging van je vlucht. Ook als je hebt aangegeven dat je je huurauto binnen de openingstijden ophaalt en je komt toch net na sluitingstijd dan worden deze kosten natuurlijk doorberekend of kunnen doorberekend worden. Kijk dus goed naar de openingstijden van je leverancier op je voucher en neem bij overmacht contact op met het noodnummer zodat je weet wat je kunt verwachten voor jouw specifieke situatie bij vertraging.
Sneller inchecken bij Schiphol deze zomer
Vlieg je met KLM, TUI or Transavia deze zomer? Dan gaat deze tip je veel tijd en gedoe besparen, zéker op dit moment. Parkeer je auto op P3 langparkeren en check daar direct je bagage in. Voordat je zelfs maar bij de terminals bent heb je je bagage dus al niet meer bij je en is sjouwen dus niet nodig! Je bagage is al ingecheckt voordat je met het hele gezin in de Express Bus naar Departures stapt. Hoe handig is dit? Als je gearriveerd bent bij Departures kun je direct doorlopen naar de security, je bent immers al ingecheckt met het hele gezin. Wij vinden deze handige, snelle en vooral stressvrije service echt geweldig! Check van tevoren de openingstijden en de dagen waarop deze service beschikbaar is.
Sla de wachtrij over met de Fastlane
En dan nog een laatste tip om je vakantie met kinderen comfortabel te kunnen starten als je een huurauto: kies voor de Fastlane van Sunny Cars! Lekker comfortabel en de kosten hiervoor krijg je ook gedeeltelijk terug als je boekt via ons met de korting bij Sunny Cars voor leden.
Wil je niet het risico lopen om tijdens een drukke (school)vakantieperiode in een lange wachtrij te belanden? Ben dan slim en kies ervoor om de Fastlane toe te voegen aan de reservering van je huurauto. Geloof mij, hier ga je blij mee zijn als er een lange rij staat kan ik uit eigen ervaring vertellen toen we met een baby geland waren op het drukke Airport van Bologna. De Fastlane service is altijd gecombineerd met de Online Check-in service bij Sunny Cars en daarom gaat alles extra snel! Het huurcontract ligt al ingevuld klaar op het moment dat je de huurauto ophaalt dus zo ben je sneller aan de beurt én zo weg bij de balie. Alleen nog even het contract doorlezen, tekenen en gaan!
Zoek je auto bij Sunny Cars
Als je jouw ideale huurauto ziet dan is het slim om niet te wachten met boeken. Vanwege het tekort aan huurauto's kan het aanbod heel snel wisselen. 🏷️ Wist je dat je korting krijgt op je auto bij Sunny Cars als je lid bent van Kleine Wereldreiziger PLUS en je huurauto boekt via ons?