One day in Bangkok met kinderen
05/23/2019
5 min

One day in Bangkok met kinderen

Na een nachtvlucht van 11 uur van Schiphol naar Thailand (Suvarnabhumi Airport) stappen we redelijk uitgeslapen uit in Bangkok met de kinderen. Dat schept mogelijkheden voor het ontdekken van deze wereldstad, hopelijk vallen onze jetlags mee.

Ni hao! Naar Bangkok met China Airlines

Even terug naar onze vliegreis naar Bangkok met kinderen, want dat was heel anders dan met z’n tweeën. Omdat we al online hebben ingecheckt bij ChinaAirlines zitten we met ons gezin naast elkaar. Fijn, want de vlucht zit helemaal vol. De kids krijgen vrijwel meteen hun maaltijd als we in het vliegtuig zitten, een kindermaaltijd die we speciaal hebben besteld. Een goede keuze: als avondeten pasta met een pakje Taksi en voor het ontbijt poffertjes met Optimel, dat gaat er natuurlijk wel in!

Wij slapen zelf helemaal niet tijdens de vlucht, Lilian en Feline gelukkig wel. Feline slaapt ruim 7 uur op een opblaasbaar matrasje op de grond en Lilian heeft 2 stoelen voor zichzelf en slaapt daardoor ook een uur of 5. We kregen ergens de tip om een inflatable matrasje in de handbagage mee te nemen voor in het vliegtuig met de kinderen. Gouden tip zo bleek!

Aankomst op Bangkok airport, de eerste indruk

Op de luchthaven van Bangkok aangekomen kunnen we via een priority rij snel door de Thaise paspoortcontrole. Onze bagage komt snel dus we kunnen door naar de taxi. Onderweg pinnen we en we stoppen bij de 7 Eleven voor wat te drinken. Helaas wel file tijdens onze rit van het vliegveld naar het centrum van Bangkok.

Uiteindelijk arriveren we bij ons hotel: Chatrium Riverside. Echt een heel gaaf hotel, dat wordt 5 sterren genieten direct aan de rivier! We hebben een suite op de 25e verdieping, dus een prachtig uitzicht over Bangkok. Hierdoor hebben we niet het drukke, vieze, benauwde stadsgevoel, maar een beetje meer het ‘Rotterdam-skyline-effect’. Na aankomst slapen we toch maar even een paar uurtjes, daarna lekker naar het zwembad. Heerlijk is dat! De temperatuur buiten, het water, het uitzicht vanuit het zwembad over de rivier, echt prachtig gewoon. ’s Avonds zitten we op de 36e verdieping om te eten en we zien de zon ondergaan vanuit deze mooie plek in Bangkok.

Bangkok met kids Chatrium Hotel Riverside

Bangkok Chatrium Kindvriendelijk Hotel Riverside

Dagje Bangkok ontdekken met kinderen

Vanuit ons fijne hotel in Bangkok gaan we vanochtend met de gratis shuttleboot van het hotel naar Pier 1 . Daar stappen we over op de express boot voor een bezoekje aan de Wat Po tempel, ook wel bekend als de tempel met de liggende Boeddha. Het Grand Palace bewaren we voor een volgende keer hebben we besloten. Het Wat Po complex was al indrukwekkend genoeg voor de kinderen.

Op het moment dat we van de boot afstappen en via een klein overdekt marktje op straat stappen zien we aan Lilian en Feline dat ze even niet weten wat ze zien en ruiken. Tuk tuks, kraampjes, heel veel mensen en geluid. Dit maakt wel even indruk! Bij Wat Po zelf is het gelukkig niet zo druk en de kids mogen hier gratis naar binnen. We doen onze schoenen uit en bedekken de schouders en knieën. Dan zijn we klaar om naar binnen te gaan.

Wat Po met kinderen in Bangkok

Indrukwekkend Wat Pho van 46 meter lang

We beginnen in Wat Po (voluit: Phra Chetuphon Wimon Mangkhalaram) meteen bij de Reclining Boedhha, een enorm gouden beeld van 46 meter lang en 15 meter hoog. Dit is hét icoon van Wat Po en heel bijzonder. Wat Po is de oudste en meteen ook de grootste tempel van Bangkok. Het complex heeft meer dan 1000 afbeeldingen van Boeddha en dat wordt door geen andere tempel in Thailand geëvenaard. De sfeer in de tempel is opvallend rustig, ondanks de mensen die er rondlopen.

We kijken natuurlijk rond in het complex wat er omheen ligt. De stoepa’s zijn kleurrijk versierd en overal is groen om ons heen. De bewakers bij de in- en uitgangen zijn indrukwekkend. Wat ons inmiddels trouwens opvalt is dat ze goed zorgen voor de toeristen in Thailand. Er is bij Wat Po gratis water en airco op de toiletten, heel erg fijn! De “billendouche” op het toilet vinden Lilian en Feline eerst even gek, maar daarna wel grappig.

Wat Po met kinderen

Fruitshakes voor het uitkiezen

Aan fruit geen gebrek in Thailand, want op de weg terug van Wat Po naar ons hotel zien we bij diverse kraampjes heerlijke zakjes met stukken mango, watermeloen of ananas, 20 Baht per zakje (€0,50). Deze verse fruitshakes zie je overal in het land. Daar kunnen we de meiden zeker wel blij mee maken en wij vinden het zelf ook erg lekker. ’s Middags kiezen we ervoor om weer lekker af te koelen in het zwembad van ons hotel.

Rondslenteren bij Asiatique

’s Avonds gaan we met de boot naar Asiatique, een hele leuke, nette avondmarkt vlakbij ons hotel. Blijkbaar heel populair bij de Thai zelf want we zien bijna geen toeristen. Asiatique ligt aan de Charoenkrung Road en is makkelijk te bereiken met de BTS. En natuurlijk is een shopping mall in Thailand niet compleet als er geen foodcourt met veel verschillende restaurants bij zit. We eten hier dus ook. Hier merken we voor het eerst dat er veel naar onze kinderen wordt gekeken. Er worden foto’s en filmpjes gemaakt, vooral als er een tropische bui losbarst en Lilian en Feline een spontane regendans doen. We vergeten het zelf om te filmen, beetje dom!

Bangkok hotel met zwembad voor kinderen

Uitzicht over Bangkok vanuit het restaurant

Nadat we even heb rondgelopen bij Asiatique pakken we de taxi terug naar het hotel. Er wordt nog geprobeerd om ons op te lichten door 300 Baht voor een ritje te vragen, maar helaas voor de chauffeur. We zijn heel ervaren door onze reis naar Zuid- en Midden Amerika in wat wel en niet redelijke prijzen zijn. Daar trappen we dus niet in. Even onderhandeld met een chauffeur die wel een schappelijke prijs vroeg en met hem afgesproken dat hij ons de volgende dag ook naar Kanchanaburi brengt. Overigens is het gebruikelijk bij shopping malls dat de chauffeurs proberen om een hogere prijs te vragen. Ineens werkt de meter niet meer in de taxi of ze weigeren om deze aan te zetten. Vooral bij toeristen natuurlijk, want voor ons in de rij lijken de Aziaten geen problemen te hebben.

We sluiten de avond af op ons overdekte balkon met zicht op een tropische regenbui. Wat een indrukken al meteen deze dagen in Bangkok met ons gezin. Het voelt alsof we al een week weg zijn. En wat doen Lilian en Feline het goed, het lijkt alsof zij helemaal geen last hebben van een jetlag. Een geweldig begin van onze vakantie in Thailand.

Dit moet je weten voor je stedentrip naar Bangkok met kinderen

Plan je een stedentrip naar Bangkok of misschien wel een complete vakantie naar Thailand? Deze tips helpen je tijdens de voorbereiding: